lördag, december 31

en bra dag

Dagen som jag tidigare hade planerat skulle användas till att minska deadline-stress och sköta oskötta ärenden blev till slut, till allas stora överraskning, inte riktigt som planerat. Så typiskt, men såå roligt.

Jag var bl.a. och såg filmen New Year's Eve, som faktiskt var riktigt sevärd. Riktigt bra var den till och med. För mig är det viktigt att gå ut ur biografen och känna någonting. Bara någonting. Idag gick jag ut med ett leende på läpparna och väldigt förväntansfull inför morgondagen. Jag har också shoppat bort alla mina julklappspengar och har nu massor av superfina nya grejer som ni säkert kommer att få se också här så småningom. Mycket guldigt och glittrigt. En del kommer antagligen att komma i användning genast imorgon till festligheterna.

Vid sidan om allt annat har jag också hunnit experimentera med eko-hårfärg. Inte på mig själv dock, mitt offer Mixu var den som fick sitta två timmar med en plastpåse på huvudet. Hon blev inte grönhårig trots den extremt starka gräslukten.

IMG_4296
IMG_4300

Eko-hårfärgspulvret skulle blandas med kokande vatten till en grönbrun gegga som sedan skulle inverka i kring två timmar. Så i två timmar satt vi och såg på Friends i gräslukt i min lilla lägenhet. Intressant måste jag säga, men inte speciellt effektivt. Resultatet var möjligen en lite varmare färg som jag inte skulle märka ifall jag inte visste.

Under tiden då Mixu satt med sin skog på huvudet och Ross desperat försökte vinna Rachels hjärta, var jag också en stund försökskanin. Men istället för en ny hårfärg fick jag vågigt hår. Väldigt fint vågigt hår som jag definitivt gärna tar på nytt.

IMG_4347
IMG_4360

1 kommentar:

Katarina sa...

"Under tiden då Mixu satt med sin skog på huvudet och Ross desperat försökte vinna Rachels hjärta.." ahahaa ihana <3