torsdag, december 29

TALLINN

Igår gjorde jag och Kati ett besök till Tallinn. Jag hade fått en fribiljett som ingen annan i familjen hade användning för så vi tänkte att vi ju bra kunde åka och kolla julrean där. Och kanske fylla på dryckesförrådet för nyårsfirandet också.

Kameran glömde jag tyvärr hem i all brådska på morgonen och trots att vi med möda försökte hitta en engångskamera att fota dagen med visade det sig tyvärr vara en omöjligt uppgift att få vår resa på bild. Jag som trodde att tax free om någon skulle sälja engångskameror, men tydligen hade jag fel. Tydligen vill ingen annan än vi använda oss av sådana gammalmodiga redskap.

Så det blev en bildfri resa tyvärr, men dock en väldigt väldigt rolig sådan. Skratta gjorde vi så mycket att mitt smink nästan helt hade lossnat under dagen och att följa med alla andra runtomkring oss visade sig också vara ett förvånansvärt underhållande tidsfördriv. Speciellt mycket rea-shoppande blev det för vår del inte heller i och med att Tallinn tydligen är lite efter i att få upp rea-skyltarna. Ha, för en gångs skull är vi i Finland tidigare ute med något.

Vi lyckades också hitta med säkerhet landets sämsta restaurang. Så vad ni än gör, gå aldrig till Bossanova. Ett på utseendet fint matställe som bakom sitt vackra yttre och den italienska flaggan gömmer den torraste, fattigaste och dyraste hamburgare man kan få på denna jord. Och mitt sällskap hade det inte bättre, Kati fick något som enligt listan skulle vara laxpasta men som i våra ögon och munnar mer verkade som en pannkaka med laxbitar i. Så tro mig, gå till McDonalds, det är lyxmat jämfört med det där.

2 kommentarer:

susen sa...

Heheh, ja råka bonga din blogg från facebook. Men ja va också till Tallinn, men idag. Dom hade helt okej julrean ju!
Men usch va ja skämdes och kände mej som en finne när ja släpa hem mina plastpåsar med sprit... :D
H. Sus :)

Steffi sa...

haha, tydligen var vi då en dag för tidigt eller så har vi bara missat alla bra butiker :D och verkligen, man känner sig så finsk att de int ens e sant!!