fredag, januari 13

en ledig fredag

En vardag alldeles ledig från allt jobb och utan något annat inplanerat känns ganska lyxig. Och skön. Min väckarklocka ringde nio men jag stängde av den med tanken att när jag nu för en gångs skull får sova så skall jag väl göra det. Och så sov jag till elva.

Jag började dagen med att ta mitt pick och pack och göra ett provbesök till Tölö simhall. Jag hade ännu aldrig varit där trots att jag bott här i snart tio månader och trots att den faktiskt ligger bara några hundra meter från mig. Jag måste säga att jag blev väldigt positivt överraskad. Fast den ju är rätt liten med sina två bassänger var den hur trevligt som helst och jag kommer definitivt att ta mig dit på nytt. Faktiskt så har jag tänkt försöka få igång mitt simmande igen efter en sex månader lång paus och nu när jag en gång har simhallen så fantastiskt nära kan jag inte precis komma med ursäkten att vägen dit skulle vara för jobbig.

Efter simmandet gjorde jag ett besök till Kaivarin Kanuuna. Gjorde den här gången inga superfynd, som man ibland brukar på loppis, men några fina grejer tog jag ändå med mig till kassan.

IMG_5300
IMG_5319

En svart poncho som enligt mig med sitt 6 euros pris kostade alldeles för mycket. Men den var bara så söt att jag inte kunde lämna den där heller.

IMG_5356
IMG_5333
IMG_5331

Två supersöta djupa fat som matchar perfekt till några som jag köpt tidigare. För 2 euro styck.

IMG_5394
IMG_5396

Ett guldfärgat metall armband för 50 cent.

IMG_5418

Två stycken böcker som jag försöker lugna min Sex and the City abstinens med efter att ha sett alla säsongerna typ 5 gånger. 3 euro styck.

IMG_5415
IMG_5428
IMG_5450
IMG_5451
IMG_5447
IMG_5441
IMG_5448
IMG_5444

Dessutom käpte jag en bok för ett otroligt 8 euros pris. Trodde aldrig jag skulle betala något sådant för en bok på loppis, men bilderna är helt enkelt otroliga.

Inga kommentarer: