onsdag, mars 28

vadå inte behöver

Veckans shoppingsaldo. Oj. Har tydligen inte lyckats undvika butiker särskilt bra. Nå men, vem skulle inte behöva nya nagellack, tröjor, lösögonfransar och skor? Fast man skulle ha tusen nagellack från förut eller hundra par skor som inte ryms någonstans, för att inte tala om hur viktiga lösögonfransar ju är. Nä men, jag är supernöjd. Se hur fint de turkosa skorna och nagellacken kommer att se ut bland Spaniens palmer?

Tröjorna är båda från loppis, ena Katis gamla som jag tillsammans med några andra smågrejer köpte av henne för ett helt löjligt lågt pris tack vare min kaverialennus. Bra med sånt tycker jag. De turkosa spetsskorna, necessären och lösögonfransarna är från h&m, nagellacken, borttagningsmedlet och läppstiftet från Gina Tricots nya beauty-avdelning. Har helt för fina nagellack där bara så ni vet.

De vita skorna är kanske det roligaste fyndet jag gjorde. Nämligen i mina egna loppissaker. Efter att ha förhört mamma om dem verkar de vara något som bytt ägare från att ursprungligen varit mammas på typ 80-talet, sedan via min mormor och moster nu till mig. En riktig familjeklenod måste jag säga.

IMG_9829
IMG_9824IMG_9836
IMG_9817IMG_9844
IMG_9854
IMG_9851
IMG_9869
IMG_9862IMG_9880
IMG_9881IMG_9883
IMG_9870

Inga kommentarer: