måndag, april 30

FUENGIROLA DAY 5

Vår femte dag av semestern bestämde vi oss att spendera i en liten himmel, nämligen shoppinghimlen. Att få shoppa i Zara, Mango och alla andra spanska drömbutiker för ett rejält mycket mindre pris än här hemma var nog just precis himlen.

Vi vandrade i Fuengirola centrum längs huvudgatan, besökte butik efter butik, tog ett litet mellanmål på ett mysigt café och njöt av det fina vädret. Vad som är så otroligt är att vi ändå inte köpte nästan någonting alls. Jag provade på säkert allt Pull and Bear hade att erbjuda och gick fram och tillbaka till Zara för att prova på en härlig jade grön maxiklänning. Men nej. Ingenting var just precis det rätta. Om, om, klänningen funnits i en storlek större hade jag alla gånger köpt den. Istället fastnade jag på ett par ljusa jeans.

Kati köpte en såå fin väska från Zara för bara 19,90. Kan nästan bara beklaga ifall den någon natt ännu mystiskt försvinner.
4364104004_1_1_34364104004_2_2_3
bilderna är från Zaras hemsidor

Kvällen gick åt att spela roliga spel på hotellrummet medan vi fixade oss för kvällens strapatser. Spel, som innehöll spelkort, många glas dricka, roliga minnen och mycket skratt. Dessutom förstod jag också hur otroligt dålig jag är på att komma ihåg lyrics, vilket slutade i att vi hela middagen satt och lärde mig orden till en massa olika låtar. Kan säga att vi hade ytterst roligt, men tvivlar på att våra bordsgrannar delar den känslan. Resultatet var också riktigt bra - refrängen av Where Them Girls At är nu officiellt för evigt tatuerad i mitt minne.

IMG_5079IMG_5069IMG_5139IMG_5125IMG_5101

Vi hade en fantastisk kväll som innehöll mycket dans, mera biljard och Pina Coladas, nattliga promenader på öde gator, diskussioner i sanden på stranden, roliga sammanträffanden och kanske lite mindre roliga träffar med folk när man druckit några drinkar för mycket. Vi hade den konstigaste natten någonsin, men samtidigt kanske också en av resans bästa och definitivt en av de mest minnesvärda.




---
Fortsättning följer

Inga kommentarer: