onsdag, juli 25

ABOUT ME IN NUMBERS

Fick en liten grej att fylla i av Emzi alldeles för länge sedan och jag hade helt hunnit glömma bort alltihopa.


1 Vad gjorde du för tio år sedan?
Då var jag en blyg och snäll 10-åring som snart skulle börja fjärde årskursen i lågstadiet.
Då visste jag ännu inte att jag hade framför mig ett av de värsta åren i mitt liv.
Som tur är man inte 10 längre.

2 Vad gjorde du för ett år sedan?
Om man ännu skulle komma ihåg. 
Antagligen njöt jag av sommaren,
var glad över att ha kommit in till en skola,
satt på en cider på Glaspalatsets terass
eller var på väg till någon bar tillsammans med Kati.
Åh dessa ljuva tider. 

3 Fem snacks du gillar.
Vi tar godsaksstrejksversionen eftersom jag inte klarar av att tänka på en massa chokladplattor och stuff. Så det blir nog 
grönsaker med dip, nötter, torkad ananas, jordgubbar och lila vindruvor. 

DSC060022
4 Fem sånger du kan hela texten till.
Alla som känner mig riktigt bra vet hur urusel jag är på att lära mig låttexter. De jag kan är i princip alla våra skribasånger som jag sjungit tusentals gånger genom åren och kanske någon psalm. Haha. Men jag kan säga att jag verkligen gjort framsteg med både Front Side Ollie och Where Them Girls At.

5 Fem saker du skulle göra om du var miljonär.
Köpa någon härlig lägenhet på Runebergsgatan,
resa,
fixa till det för mina föräldrar och andra nära och kära,
ta en shoppingrunda till Zara och köpa allt fint jag ser,
köpa lägenhet i New York och flytta dit för en tid.

DSC060082
6 Fem dåliga vanor.
Jag viker inte mina kläder snyggt när jag sätter dem i skåpet,
jag är fruktansvärt dålig på att spara,
och shoppar för mycket,
jag väljer för ofta att ta den lätta vägen,
jag borde våga stå mer för mina åsikter.

7 Fem saker du gillar att göra.
Gå på bio, blogga, ta långa shoppingrundor, sitta på kafé, dansa nätterna långa.

8 Fem saker du aldrig skulle klä dig i.
Crocs, för åtsittande kläder överlag, kjolar som just räcker ner till vaderna, Adidas Superstars är nostalgiskt och får gärna också förbli så, lavenderlila kläder.

9 Fem favoritleksaker.
Min kära, älskade MacBook Pro, telefonen, iPoden, kameran, Visa-kortet.

3 kommentarer:

Emzi sa...

Jag håller så med om att aldrig använda crocs! Må vara hur sköna som helst men snygga är de inte! HUI!

Katarina sa...

ahahahaaa ihania vastauksia!

Emilia sa...

Kul lista! Den ska jag ta och sno :)