onsdag, augusti 15

PUT SOME MAKE-UP ON

IMG_88772
För någon tid sedan fyllde jag mitt sminkförråd lite. Eller rättare sagt fyllde mamma mitt sminkförråd med att betala några små söta grejer åt mig.
IMG_88882
Maybellines läppstift 802 Pearly Pearl är något jag använt nu troget i flera år. Ett sött, ljust och fuktande läppstift som gör en vacker ganska naturligt ljus yta på läpparna beroende på hur mycket färg man drar över dem. Varje gång den tar slut får jag panik och måste rusa till närmaste butik för att skaffa nytt. Beroendeframkallande.
IMG_88842
Förutom favoritläppstiftet var jag i ett väldigt stort behov av mascara. Jag har använt Max Factors mascaror så länge jag kan minnas och det finns verkligen en orsak för det. De är bara helt enkelt i helt annan klass med alla andra jag provat. Åtminstone på mina fransar. Inget kladd, passligt med färg och beroende på hur många lager man borstar på kan man få vackert naturliga fransar eller extrema partyhår. Förr har jag använt False Lash Effect och nu när jag såg att de släppt ut någon Fusion-version måste jag ju förstås prova den också.

Jag kan berätta att jag verkligen är nöjd. Fina, jämna fransar lätt och snabbt och de håller hela dagen! Från morgon till kväll. Något helt magiskt för mig, eftersom det mera är en regel än ett undantag att jag har en lätt pandaeffekt runt ögonen förrän jag ens kommit ordentligt igång. Men inte nu. Nu kunde jag skratta, svettas och till och med peta i ögonen utan att det kladdade det minsta. Toppen för en allergiker med irriterade ögon nästan jämt.

IMG_9608
Såhär såg fransarna ut idag efter fem timmar i solen på stugan.

Inga kommentarer: