onsdag, augusti 22

REALITY CHECK

Det har varit lite tyst här på bloggen de senaste dagarna. Mest har det berott på att mitt liv varit så fyllt av en efter en konstigare och mer fullsatta dagar fyllda av nattliga taxiuppdrag, styrelsemöten, jobb, blodgivning, trevliga chillkvällar och shoppingrundor. Inte dåliga dagar alls med andra ord. Mer om en del av dem får ni höra senare.

IMG_99402
IMG_99452

Den här dagen, eller egentligen hela veckan, har varit en sorts reality check på många sätt. Nu känns det för första gången som att jag verkligen har förstått att jag faktiskt är på väg någonstans. Att jag på riktigt är på väg och inte kommer att komma tillbaka på hela hösten. När jag satt på en uteservering på ett härligt café på Museigatan med min moster tidigare idag och åt en god sallad, talade om Spanien, om livet där och om allt som väntar mig blev jag så förväntansfull. Plötsligt kändes det inte alls så overkligt längre. Jag är ju på riktigt på väg. Om en och en halv vecka. Shit.

Så nu har jag också på riktigt börjar förbereda mig. I dag har jag kommit bra igång med städningen av min lägenhet och gått igenom allt jag har på vinden, slängt bort och gett vidare. Nu ser det fint ut åtminstone där så att jag så småningom kan börja bära upp dit alla kläder jag inte skall ha med mig. Och kan ni tänka er hur skönt det dessutom kändes att titta på sina vinterkläder i en påse på vinden och komma fram till att jag inte behöver bära ner dem på ännu fyra månader? 

3 kommentarer:

Katja sa...

Wow, vilken underbar känsla, att sitta och planera en sån resa... Lycka till! :)

susen sa...

Lycka till! Jag är lite avis för jag är för feg för att våga göra samma :)

Steffi sa...

Tack massor :) ja, nog är det ju en stor grej att fara i väg. Lite nervös är man ju :D