torsdag, augusti 16

WHAT A DAY

Nu måste jag nog säga att jag önskar att den här dagen snart kommer att ta slut. Inte för att den i sig skulle ha varit dålig men jag har nog varit så ute och cyklar att det inte är sant. Inte alltså på riktigt konkret och cyklat, som tur, det hade blivit katastrof. Men ni vet säkert känslan när man vakat en hel natt och aldrig gått och lagt sig, när dagen bara fortsätter och fortsätter och man inte längre kommer ihåg vad allt som faktiskt hänt inom de senaste 36 timmarna? Det är just så som jag känt i dag.

IMG_98522
Men rätt så mycket har jag fått gjort i alla fall. Nu har jag körkort igen, jag har sålt mina gymnasieböcker, hämtat min moster från flygfältet och druckit en Mocha Frappuccino, som var så god att jag inte ens tänker försöka beskriva den, på Starbucks och köpt något väldigt fint på vägen hem till mamma genom Itis. Där i mellan har jag suttit i bussen som en zombie, hållit på att falla ner från bänken varje gång jag slumrat till och varit säkert otroligt farlig i trafiken när jag kört bil runt i stan. Men ännu är jag vid liv, liksom alla som varit i min närhet också vad jag vet.

IMG_98502
Men nu till fyndet! Jag har letat efter ett guldfärgat, massivt armbandsur i ganska länge nu. Eller letat och letat, det tycks finnas tusentals perfekta guldfärgade armbandsur lite här och där men prisen på dem har tyvärr varit lite mindre perfekta. Men gissa vad jag såg i ett skåp med rea-produkter i en guldsmedsaffär i Itis?

IMG_98512
Den är just exakt vad jag letat efter. Simpel, guldfärgad och stor. Och med ett pris som nog också chockerar, dock på ett lite annat sätt än de andra. 17 euro. 17 euro för den perfekta klockan. Kunde inte bli bättre. Att man kan bli glad när sånt här händer.

3 kommentarer:

Emzi sa...

Jee vad härligt! :D Den är jättefin!

Katarina sa...

^ instämmer!!!

Steffi sa...

tack söta ni :)