torsdag, oktober 18

3. GÖRA ALLA DAGENS INKÖP PÅ SPANSKA

På min senaste spanska-lektion gick vi igenom allt som har med mat att göra. Fisk, kött, grönsaker, frukter, färgerna på dem. De andra kursdeltagarna fick mig också att bli intresserad av att besöka marknaden som ordnas här varje tisdag och speciellt att köpa alla de där exotiska, billiga frukterna som alla babblade om. Så på tisdagen styrde jag stegen till torget med mina tygkassar för att se vad det hade att bjuda mig på. Och jag blev verkligen inte besviken. Så mycket av allt – kläder, smycken, skor och – frukt. Så mycket billig, exotisk, färsk frukt. Fascinerad, once again. Och så bestämde jag mig för att göra dagens spännande grej.

Inga problem på torget med frukterna, men på kvällen när jag skulle beställa mig ett glas vin beställde jag i misstag en flaska. Som tur reagerade ändå servitören lite undrande på min beställning, annars hade jag fått en ganska rolig kväll ensam i baren av ett hotell. Och mitt skype-sällskap hade väl haft ännu roligare. Haha.

IMG_34422