onsdag, oktober 3

ONE DAY

I går
IMG_25682
IMG_25692
åt jag flingor med kokosyoughurt, baguett med smältost, vindruvor och latte till frukost.
IMG_25782
IMG_25852
IMG_26402
IMG_26472
IMG_26582
var jag ute på stan och upptäckte världen, besökte Fuengirolas saluhall som var ynklig jämfört med de vi har i Finland och hittade av misstag en liten second hand-butik och köpte tre böcker för 1€/styck.
IMG_26662
IMG_26772
IMG_26822
satt jag mig på en bänk vid stranden när jag inte längre orkade gå och tog en av böckerna jag köpt och började läsa. Lite senare förflyttade jag mig till ett café och fortsatte läsa.
IMG_25602
IMG_26932
gick jag hem och fixade hönssallad till mat när jag höll på att svälta ihjäl, åt, la mig i solen på balkongen och läste, läste och läste tills det blev kväll.
IMG_26942
Nuförtiden läser jag böcker rätt sällan men när jag väl tar tag i en bok brukar det där taget hålla ända fram till de sista sidorna. Som i går. Okej, jag kom bara halvvägs eftersom jag inte orkade hålla ögonen öppna längre, men ändå.

Boken jag började på är alltså One Day av David Nicholls. Jag har sett filmen för inte så länge sen men kommer ändå inte ihåg någonting känns det som. Men boken är sjukt bra kan jag säga er. Rekommenderas verkligen för alla som gillar att läsa om känslor, tankar och små vardagliga saker i människors liv. Och förstås finns det lite action också. Förutom den köpte jag I Heart New York av Lindsey Kelk och Thanks For The Memories av Cecelia Ahern. Butiken jag köpte dem från har massvis med engelsk-språkiga böcker så nu har jag äntligen löst problemet ingenting att läsa!

Inga kommentarer: