onsdag, december 19

HELSINKI TODAY

En onsdag med mig.
Började dagen med att gå på arbetsintervju. 

I galen kyla.

Grävde upp mina vinterskor och jackor från vinden igår och det var så skönt att ha ordentliga kläder.

Fotade lite när jag promenerade runt i mina kvarter. Efter arbetsintervjun tog jag en snabb sväng hem, åt lunch och styrde stegen sedan mot Kampen och bilskolans kontor för att boka tid till 2-skedet.

På vägen hem gick jag och handlade till Lidl med mina sista pengar och tog sedan spårvagnen hem. Var förundrad över att klockan bara var lite efter tre och det höll på att mörkna.


Kom utmattad hem till min städiga lägenhet. Bara Katarinas lådor och väskor kvar.

Försöker äta billigt så mina inköp var verkligen tråkiga.

Kokade mig en kopp chokokaffe med min nya kaffekokare och slöade framför datorn.

Fixade smörgåsar till middag.

Katarina var här en snabb sväng och annars har jag bara myst kvällen i min varma säng, beundrat mitt städiga klädskåp, förundrat mig över hur lite kläder jag faktiskt har kvar, varit fascinerad över mina julljus och spelat gitarr för första gången på väldigt länge. Otroligt att jag inte glömt bort allt.

Så har den dagen sett ut. Men den är inte slut än, skall just börja fixa mig i ordning för om en timme skall jag träffa fina Emzi på stan och sen skall det firas lite det ena och det andra. Ha en skön onsdagskväll allihopa!

3 kommentarer:

Katarina sa...

hahahaa kiva middag. oot nii söpö

Emzi sa...

Jeee! Det var jättekiva att se dig! :D

Steffi sa...

Kati - haha joo elän köyhästi
Emzi - <3