torsdag, december 27

NOT LIKE THE OTHERS

Om en fin annandag jul-onsdag.
bild tagen av Katarina

Träffade Kati för att för första gången på många många många månader gå på bio. Har saknat det så otroligt i Spanien, bio-freak som jag är. Trodde ända fram till sista veckan att alla biovisningar i Spanien är dubbade när sedan min vän informerade mig om att det faktiskt går också engelskspråkiga versioner. Typiskt att det skall vara så svårt att kolla upp saker och ting. Men nu skulle vi i alla fall äntligen se film och vad annat än sista delen av Twilight-fenomenet. Nå, inte många kommentarer här inte, förutom att det ju definitivt nog var den bästa filmen av dem alla.


Efter bion hade vi många roliga och skvallriga timmar hemma hos mig innan vi styrde stegen mot centrum för att möta Emzi och ett lass vänner. Blev en rolig natt fylld av dans, mys och många möten med både nya och gamla bekanta. Fin natt med fint folk med andra ord.


Aldeles för sent på natten, eller skall vi säga tidigt på morgonen styrde vi två stegen mot min lägenhet och tack vare saknaden av busstrafik bestämde vi oss för att göra en trevlig promenad hem. Men 4 kilometer går hur snabbt som helst i bra sällskap och gåendes längs med alla tomma, snöiga stigar i Hesperiaparken kan man definitivt komma på de bästa idéerna, som till exempel att lägga sig på rygg i en snöhög. Roligt, vått och en väldigt bra avslutning på en väldigt bra dag.

1 kommentar: