fredag, januari 4

FOR THE NEW YEAR

Blev beordrad av Emzi att ta itu med en lista nya året till ära.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 
Tog mitt pick och pack och flyttade ensam till Spanien för tre och en halv månad.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Galnaste nyårslöftet att godsaksstrejka i ett helt år. Räknar med att ha lyckats med det.

3. Fick någon du känner barn?
Lite fler barn till släkten blev det nog.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.

5. Vilka länder besökte du?
Sverige, Spanien, Estland.

6. Är det något du saknade 2012 som du vill ha 2013? 
En smartphone.

7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
1. Maj. Tror inte jag kommer glömma vappen i första taget.

8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Mina vänner. Både nya och gamla.

9. Vilket var ditt största misstag?
Försöker att inte se dem så, ett misstag då är en lärdom nu.
Min resa hem till Finland.

10. Vilket var ditt bästa inköp?
Varenda en flygbiljett.

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Ganska jämnt mellan alkohol, mat och resor tror jag. Lite hemskt.

12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Katarina.

13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ätit antibiotika mot det ena och det andra konstant.

14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2012? 
Oj finns många men troligtvis speciellt LMFAO, One Direction och Gangnam Style.

15. Mådde du bättre eller sämre under 2012 än vad du gjort tidigare år? 
Så otroligt mycket bättre.

16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Att jobba. Och min gitarr.

17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Oroa mig över onödiga saker.

18. Hur var din julafton?
Mycket ovanlig men fin.

19. Blev du kär?
Lite blev jag väl tror jag.

20. Vilket program har varit det bästa på tv?
Ghost Whisper som jag upptäckte i Spanien fascinerade mig faktiskt totalt, liksom också Smash. Och Doctor Who.

21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Nej tror inte det.

22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
One Day av David Nicholls.

23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Att till och med jag kan lära mig spela ett instrument.

24. Önskade du dig något som du fick?
Mod att göra saker.

25. Önskade du dig något som du inte fick?
Ett jobb i Spanien.

26. Vilken var årets bästa film?
Svår fråga men en väldigt bra var Hunger Games.

27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Hade middag med alla de finaste.

28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Som om man kunde rangordna dem. Alla jag träffade i Spanien och LMFAO dansarna!

29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Casual och simpel men intressant.

30. Vad fick dig att må bra?
Många fina människor, att skriva, promenera, skratta, sova tillsammans med någon, höra vackra låtar, dansa, kramas, le, läsa en bra bok, lära mig vara ensam, stå vid stranden i Spanien och se över havet.

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Patrick Dempsey, år efter år.

32. Vem saknade du?
Alla här i Finland när jag var borta och alla i Spanien när jag kom tillbaka.

33. Vilken var din bästa månad?
Precis varenda en av dem.

34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Förstås. Till exempel att spara mer pengar.

35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här? 
År 2012 var ett av de bästa åren i mitt liv. 2013 kommer att bli ännu bättre.

Inga kommentarer: