söndag, april 14

NEW OLD WALLET

Jag har en gammal släktklenod till plånbok för tillfället. Nåt gammalt svart av läder som följt med mina föräldrar i åratal men som jag nu lagt tassarna på. Efter att jag blev av med min perfekta plånbok i höstas har jag inte hittat någonting som skulle ha fyllt mina enorma krav och allt har bara känts fel fel fel. Tills nu. 

Den gamla saken är helt enkelt super funktionell, perfekt storlek och simpel. Allt som den bästa plånboken skall vara. Dock med ett minus; den är ganska så tråkig. Eller rättare sagt - var. 

 För en dag hittade jag billiga, guldfärgade nitar på Ur&Penn. Två påsar för priset av en dessutom.

 Min tråkiga plånbok skulle bli cool och rockig istället.

 Det var dock inget snabbt och smidigt projekt kan jag säga. Eller simpelt var det ju, bara att sticka igenom nitarna och böja de små utstickande metallgrejerna på insidan och de sitter fast som bara den. Men särskilt finger-vänliga var de inte precis och jag kom fram till att göra små hål med en spik innan gjorde allting åtminstone lite lättare.

Och så blev resultatet. Själv är jag väldigt nöjd och helheten blev lite annorlunda men ändå enkelt cool. Lite vågig och rynkig blev ju lädern på grund av spänningen men mig stör det inte. Huvudsaken är att de inte faller av i första taget!

Vad tycker ni?