torsdag, maj 2

NEXT STOP: MALAGA

I tisdags bestämde jag att det nog var på tiden att göra en liten trip till Malaga. Eller ja, vädret i all sin hemskhet bestämde det för mig, räknade nämligen inte med +12 grader om dagarna när jag åkte till Spanien, så i enorm brist på långbyxor och tröjor styrde jag stegen mot Primark.

 Började dagen med morgonkaffe (läs: klockan 13) på tågstationen.

 Och hoppade sedan på renfen mot Malaga centrum.

 Genom att hoppa av på Malagas järnvägsstation kommer man nästan raka vägen till min favoritbutik som ligger i ett stort shoppingcentrum i de nya delarna av Malaga. Glädjen att vara tillbaka bland allt det härliga var obeskrivlig.

Efter kring 3 välspenderade timmar bland kläderna tog jag en snabb lunch på Pans&Company, en baguett/sallad/lunch restaurang jag aldrig besökt tidigare. Rekommenderas!

Hade gärnat spenderat lite mer tid i Malaga men kvällens wappen-festligheter med vännerna kallade så det vara bara att stiga på tåget hemåt igen. Ja, kan lugnt säga att det i shoppingväg ändå var en väldigt lyckad resa - mer om det senare haha!

1 kommentar:

Heidi sa...

Heippa, mulla on blogihaaste sulle mun blogissa ;)

http://urbanflavours.blogspot.fi/