söndag, januari 1

2011

Jättegott nytt år!

Äntligen. Det känns faktiskt jätteskönt att få börja ett nytt år. På något sätt har 2011 varit såå tungt och långt. Fast det varit så bra. Och fast det nog egentligen gått så fort. Det har hänt så otroligt mycket att det känns lite overkligt.

Jag började året på Kap Verde med att bli singel och fylla 19 på flyget hem. Jag fick världens bästa födispresent. Jag "läste" till studentskrivningar, stressade ihjäl mig, klädde ut mig till kattdjur på penkkisen, frös ihjäl mig och hade en intressant abikryssning. Var till London och ville aldrig komma tillbaka. Jag överlevde skrivningarna och framtiden var en enda dimma. Jobbade på dagis. Sökte in hit och dit men skippade hälften av inträdesproven. Kom till andra skedet till Teaterhögskolan. Och till slut in till Arcada. Flyttade hemifrån till min lilla etta. Jag fick min fina vita mössa och hade en fantastisk fest. Jag jobbade på skribaläger och gjorde världens bästa road trip i världens bästa sällskap. Satt ute på terasser om kvällarna och besökte barer. Ofta. Njöt av sommaren och träffade nya människor. Och gamla. Såg Bon Jovi!! Hade äntligen tuparen. Började studera i slutet av augusti, hoppade av i oktober. Jobbade på dagis. Godsaksstrejkade i en månad. Åkte till London på den roligaste resan någonsin och ville heller nu aldrig komma tillbaka. Jag började gå på gitarrlektioner. Höll på med mycket teater. Stressade ihjäl mig igen. Råkade hitta mig själv på Bloggpriset. Lovade börja blogga. Började blogga. Avslutade året på bästa sätt i fint sällskap och gjorde ett nyårslöfte som absolut ingen tror att jag kan hålla. Började sedan det nya året med att försova mig från jobbet. Men ändå vet jag att det här kommer att bli det bästa året i mitt liv. Det skall det bli.

Sådär kort och koncist.

2 kommentarer:

Emzi sa...

Ett bra år trots allt! 2012 kommer att bli ännu bättre!

Frida sa...

Mera London i år!