fredag, februari 3

Close Encounters

För att utnyttja mina två timmar på tåget (ingenting är tydligen omöjligt; ett tåg i tid trots snön och kölden!) till Helsingfors från Orivesi, tänkte jag passa på att blogga om måndagens konsert jag tog del av. Ledsen förresten att det här inlägget kommer först nu, hade tänkt skriva det under veckoslutet, men har inte haft åtkomst till internet. Men bättre sent än aldrig.

Det var alltså frågan om Close Encounters -festivalen, ordnad av Pop&Jazz Konservatoriet i Helsingfors. Ett samarbete mellan St Petersburg och Helsingfors med unga artister från hela vårlden. En av måndagens artister var, vem annan än, fina Satin Circus (mer om dem i det här inlägget) som ju förstås för mig och mina vänner som stora fans var kvällens huvudpunkt. Dessutom uppträdde också Samantha Schultz Trio (CAN/US), som faktiskt var väldigt bra de med. Lättsam folkmusik av en kvinna med rösten som en ängel.

Satin Circus förstås lika sjukt bra som alltid.

IMG_7144
IMG_7155
IMG_7162


IMG_7165
IMG_7193
IMG_7181
IMG_7212
IMG_7183
IMG_7196
IMG_7180

1 kommentar:

Katarina sa...

JEE! tuli hyviä kuvia :)