lördag, februari 11

lite inredning

Med andra ord en totalförändring i min lägenhet. Jag nämnde ju att jag fått den fina idén att göra några förändringar här hemma hos mig. Det kändes liksom att det behövdes.

Och åh så bra det känns nu efter en hel dag av flyttande, städande och ordnande. Nästan alla möbler här har bytt plats, massvis med saker förflyttats upp till vinden - en hel del av dem med framtiden som produkt på loppis.

Och det bästa av allt: jag har äntligen gardiner. I fönstret. De har nu i nio månader legat osydda i skåpet hemhemma hos mamma och väntat på att jag skall aktivera mig. På torsdagen gjorde jag det och sydde dem alldeles själv (med kanske lite lite hjälp). Det var ett verkligen stort steg för mig, med tanke på att jag och symaskiner inte samarbetar speciellt ofta.

Bilder av dagens spektakel och resultatet kommer alldeles säkert att dyka upp här också så småningom. Jag är åtminstone supernöjd.

Inga kommentarer: