onsdag, maj 30

GOOD NIGHT

Tystnaden här de senaste dagarna har berott på att jag varit dödstrött efter jobbet och därmed spenderat kvällarna hemhemma och sett tusen avsnitt av Greys Anatomi och Desperate Housewives i all tystnad utan någon som helst kontakt till yttervärlden. Det har varit otroligt skönt, lite som semester nästan. Att sitta ensam i en stor soffa och se tre månaders tv-program i sträck, äta random grejer man nu kan hitta i en stor frys, från majs till jordgubbar, och levt lite det där sköna ungdomslivet igen - då alla andra var på landet och jag bodde ensam hela sommaren. Inte behövde fundera över allt det där vardagliga. Har jag råd till mat? Hyra? Finns det vessapapper? Lite nostalgiskt var det ju. Och skön omväxling.

Men nu är jag tillbaka till verkligheten igen. Kom hem för några timmar sedan, städade mitt kaos till hem, tog en lång dusch med bodyscrub, härligt doftande duschgel och krämer efteråt och bytte lakan. Jag måste säga att nu känner man sig nog som en helt ny människa. Nu skall jag krypa ner i mina rena, väldoftande lakan och sova.

Sov så gott!