måndag, maj 28

JUST SOME THINKING STUFF YOU KNOW

Tänkte nu som program för kvällen lite öppna min lilla framtid åt er intresserade. Vet inte hur mycket ni läst mellan raderna om mina planer för hösten, men eftersom alla förändringar är stora också från bloggens perspektiv, vill jag gärna ta dem som en del av innehållet här.

Som ni kanske kommer ihåg nämnde jag för en dryg månad sedan att jag köpt en viss enkelbiljett. Och kanske ni till och med kommer ihåg att jag några månader bakåt i mina tankar starkt var på väg någonstans nästa höst. Så mina vänner, nu är det alltså så att jag verkligen är på väg till Spanien nästa höst. Sjukt, otroligt, overkligt nog, men sant.


Så 3. september lämnar alltså den här tjejen Finland för tre långa månader och har faktiskt inte den minsta lilla aning om vad hon kommer att göra under de tre månaderna. Just det är kanske det bästa av allt. Att bara åka iväg och se vad den nya omgivningen bär med sig. Att våga. Att faktiskt göra någonting annorlunda än någonsin förr. 


Bilderna i inägget är en liten sneak-peak för både er och mig av min kommande lägenhet. Där skall jag bo i tre månader mitt i Fuengirola centrum på Spaniens solkust och leva ett helt annat liv än jag gör här. Göra något helt annat för en höst. Hoppeligen kanske jobba med någonting, kanske skriva, måla, se, uppleva. Kanske hitta någonting i mig själv jag aldrig märkt förut. 

Så med andra ord kommer bloggen också att resa nästa höst. Jag kommer definitivt att fortsätta blogga och försöker göra det så mycket som möjligt och jag önskar verkligen att jag i bloggen kunde berätta exakt hurdant det i praktiken är att flytta utomlands för en kortare tid. 

1 kommentar:

Emzi sa...

Jag väntar spänt på fina bilder och härliga äventyr! Det skall bli så roligt!