söndag, maj 20

STILL ALIVE

Ja jag lever. Tro det eller ej. Men ganska på gränsen är det nog dock. Har just stigit in i min lägenhet första gången på fyra dagar och är så slut att jag kunde slockna precis här på fläcken. Älskar teater men nu har den nog nästan tagit död på mig.

Efter att på torsdag stigit på tåget mot Tammerfors sju på morgonen har jag skådespelat, regisserat, filmat, skrivit eller planerat teater ganska långt non-stop i fyra dagar. Fyra dagar. Jag har regisserat och filmat en video-monolog, spelat en ung tjej på pyjamasparty och en kort stund senare ung aktivistkille i enorm regnjacka, övat, övat och övat, haft två sjukt fina föreställningar och avslutat det bästa teaterveckoslutet och samtidigt hela min teaterkurs med att få så många vackra ord av alla fina människor jag fått spendera så många timmar tillsammans med det gångna året. Är så tacksam över allt.

Men nu är jag hemma, utmattad, trött och hungrig, men glad och ser verkligen fram emot den kommande veckan. Kommer att bli bland annat picknicks, små utomlandsresor, fina band och teaterföreställningar. Med andra kommer det att bli en finfin vecka.
IMG_0988IMG_0987

Inga kommentarer: