lördag, september 22

WEEKEND

Mitt veckoslut hittills i bilder.
fuengirola71
Jag har sett minst en miljon fåglar som jagade varandra ovanför min balkong. Jag har lackat mina naglar med mitt nya neon-röda nagellack. Jag har ritat mycket och bytt bakgrundsbild på telefonen. Jag har kokat sex ägg och ätit kokta ägg vid typ varje måltid. Jag har köpt tidningar i brist på läsbart och övat spanska med en spansk modetidning. Jag har spenderat hela min lördag på stranden och fortfarande inte bränt mig en enda gång. Jag har tagit långa promenader om kvällarna och fotat en fin karusell med min telefon. Jag har skypat till Amerika på ett sött café med en söt servitör som säger söta saker och vet min beställning utantill. 

Just nu har det blivit mörkt och jag sitter på ett café och dricker ett glas vitt vin med ett väldigt högljutt, spanskt, födelsedagsfirande sällskap vid bordet bredvid och en fotbollsmatch på en enorm screen framför mig. För en stund sedan var jag till ett finskt café och frågade efter jobb och blev ombedd att komma tillbaka på måndag eftermiddag för att diskutera det närmare. Är ju inte helt dödsdömt då med andra ord. Nu öppnade födelsedagsbarnet just en present med en glittrande klocka inuti och kameror blixtrar överallt och mitt vinglas börjar vara tomt så jag tror jag börjar röra mig vidare.

Ha en skön lördagskväll och söndag alla! Kram!

2 kommentarer:

Katarina sa...

Ou jee! :)

(glittrande kocka haha)

Steffi sa...

haha ooops