måndag, maj 13

@BIOPARC FUENGIROLA

En söndag för någon vecka sedan tog jag och några vänner oss äntligen till Bioparc. Det är frågan om en fin djurpark mitt i Fuengirola som från och med sekunden man stiger in genom portarna känns som en äkta djungel. Nästan åtminstone. Men jag kan lova att efter det här kommer Högholmen kännas smått tråkig.
 Som sagt är allting väldigt vacker byggt med exotiska träd, bäckar, floder och små stigar med hängbroar och tunnlar slingrandes runtomkring.

 Små akvariefiskar och en kattunge.

 Vilket jag tycker var speciellt härligt var att djuren ganska långt fick leva i en sorts gemenskap. Flera djur levde tillsammans i en fin miljö och inga burar var byggda runtomkring dem, utan istället var djuren åtskilja med mer naturliga saker som berg eller vatten.

Jag blev otroligt fascinerad. Definitivt ett ställe jag ser fram emot att eventuellt besöka en gång till under sommaren!

Inga kommentarer: