söndag, oktober 7

FEELS LIKE HOME

Mitt hem här i Spanien är ju inte snällt sagt riktigt min stil i inredningen. Jag skulle aldrig i mitt liv köpa en svart lädersoffa, en svart bokhylla eller ett vingligt, tvåfärgat köksbord. Hemma i Finland har jag satsat ganska mycket på min lägenhet och fixat så länge att det nu äntligen liknar mig och känns hemtrevligt. Det tog bara ett och en halvt år. När jag kom hit för en månad sedan tänkte jag "jag är ju här bara tre månader, det gör inte så stor skillnad" men om en stund kom jag på andra tankar. Det är ändå tre månader. För mig spelar det visuella överlag en väldigt stor roll och lägenhetens kala ytor, stengolv och neutralitet kändes verkligen obekväm. Så till slut bestämde jag mig för att göra någonting.

Man kan göra otroligt stor skillnad med små, billiga detaljer. Man behöver inte måla alla väggar, byta gardiner eller spendera 500€ på Ikea för att få det se ut som en själv. Egentligen behövdes bara lite kreativt tänkande, återanvändning av redan existerande saker och några några euros inköp på någon billig pryl-avdelning.  Ja, inredningen här är fortfarande just lika lite min stil som när jag kom, men åtminstone finns det små glimtar av min personlighet och den hemtrevlighet jag söker bland de fula möblerna. Och tro mig, de gör så otroligt mycket för helheten.

IMG_28962
IMG_28742
IMG_28882
IMG_28652
IMG_28812
IMG_29362
IMG_28862
IMG_28722
IMG_28682

Inga kommentarer: