torsdag, november 29

BARCELONA PART 5

Här nu det sista inlägget om våra Barcelona-dagar. Och nu kan jag ärligt säga er att jag sparade det bästa till sist; nämligen vår middag på restaurangen Magnolia. Magnolia är en liten, härligt mysig restaurang på en liten gränd i Barcelona centrum, svår att hitta men alla gånger värd letandet. Vi hade vandrat omkring i evigheter för att hitta ett trevligt matställe när vi hittade Magnolia och var genast säkra på att det var det rätta stället för oss.

IMG_0112
IMG_0144
IMG_0115
IMG_0121
Jag vet helt ärligt inte om jag någonsin ätit på ett ställe som Magnolia. Det är inte varje dag du hittar ett mysigt, fint ställe med härlig personal, bra prisklass och förstås, det viktigaste, himmelsk mat. Mat, som inte var någon vanlig lövbiff, utan en tre rätters middag bestående av härliga kombinationer vi aldrig provat på tidigare.

IMG_0120
Kati valde som förrätt en sallad bestående av spenat, äpple, nötter och en så god sås att vi faktiskt kollade med köket vad det var frågan om. Kati rätta mig om jag minns fel, men jag tycker det var frågan om honung-balsamicovinäger.

IMG_0123
Jag åt en gratinerad tomat med brieost. Jag lovar att det var den bästa förrätten jag någonsin ätit. Och huvudrätterna var definitivt inte något sämre än starten.

IMG_0127
Katis svamprisotto.

IMG_0133
Min ost-gratinerade höna med potatis som liknade väldigt knapriga, tunna pommes frites. Mmmm.

IMG_0140
Som efterrätt åt jag en härlig, liten chokladmousse.