fredag, juli 5

HELSINKI, FINLAND

Jag är i Finland igen! Tog kanske det spontanaste beslutet jag någonsin gjort tidigare och köpte biljetter hem på en en veckas semester bara två dagar innan flyget. Spontant, extremt, överraskande - ja, definitivt, men också det bästa beslutet på länge! Spontana grejer brukar bli de bästa. Men nu tillbaka till bilder från det senaste Finlands-besöket! 
 Jag hade rätt så extrema två dagar i Helsingfors. Började med ett besök till frissan, lite beundrande av den finska sommaren och andra lokala sevärdheter som metron, spårvagnen och annat häftigt jag nästan glömt borta i södern.

 Sedan blev det släktkaffe hos mormor. Favorittårta och favorithunden.

 Onsdagskvällen till ära blev det ännu middag med några fina tjejer på Hard Rock Cafe innan jag tog mig hem och dog av trötthet.

 Torsdagen spenderades på inträdesprov och vandrandes på Helsingfors somriga gator innan jag träffade några vänner och vi fortsatte på grillfest hem till någon av dem. En fin sista sommarkväll i Finland!

Inga kommentarer: