onsdag, augusti 28

Coast to coast

Hej på er. Här kommer lite mera hälsningar från solkusten. 
 Så jag har bestämt mig för att stanna här och jobba ett tag till. Någon månad eller så. Jag har ett jobb jag (för det mesta) trivs med och har mitt liv annars rätt bra ordnat här. Vi får se hur hösten kommer att se ut.

 Känns konstigt att folket här byts så fort. Alla man lärt känna under sommaren flyttar bort och nya typer vandrar in i kretsarna. Allt förändras hela tiden och samtidigt som det gör en lite nostalgisk och ledsen av att mista alla finisar man lärt känna, är det också en intressant början på något nytt.

 Försöker tänka ut min framtid och planera vad jag skall göra i Finland när jag återvänder. Jobb blir det väl fram till inträdesproven på våren. Och så försöker vi med all makt komma in.

 Saknar Finland. Fast jag bestämt mig att stanna ett tag till betyder det inte att jag inte samtidigt saknar allt och alla där hemma. Min fina familj, härliga vänner, lägenhet. Men jag vet att de finns där och när jag väl kommer att få se dem igen kommer det vara värt all saknad. Kram på er.