torsdag, december 26

Jul med gröna trädgårdsbord.

Annandag jul. Jag sitter vid ett grönt trädgårdsbord på en trädgårdsstol av metall på stadens sötaste uteservering. Dricker kaffe i solskenet med min laptop i famnen och fåglarna kvittrar. Den här julen har varit allt annat än traditionell men det här är nog höjden av det annorlunda. På ett bra vis. 
Sitter och väntar på att klockan skall bli tillräckligt mycket så jag kan åka till flygfältet. Inte för att själv resa någonstans, utan för att bemöta mitt jullovssällskap. Hennes flyg borde landa kring fem men känner jag mig själv rätt är jag så förväntansfullt att jag troligtvis kommer att sitta där och vänta redan minst en timme tidigare. I tolv dagar skall hon vara här och i tolv dagar till har jag jullov och i tolv dagar skall vi fira både nyår och en 22-års dag och en massa annat. I tolv dagar får jag bo med mitt favoritsällskap igen. Det här kommer bli det bästa jullovet någonsin. 

Inga kommentarer: