fredag, december 20

Julmys med sushi.

Under de senaste dagarna har det för första gången varit lite jul i luften också här i södern. Jag visste inte att världens höstflunssa är lika med julmys, men tydligen är det det. Gick nämligen och nappade åt mig en riktig förkylning och har legat hemma i sängen de sista arbetsdagarna innan jullovet. Mitt program har innehållit filmer, tv-serier och mera tv-serier, glögg, glögg, glögg och halspastiller. Lyxigt värre. Kände att jag inte kunde ligga hemma något mer så idag utmanade jag ödet och tog mig till jobbet sista arbetsdagen till ära i alla fall. 

Några mer eller mindre juliga bilder från de gångna dagarna. Har verkligen inte gått med kamera i handen där hemma så har inte så mycket annat intressant bildmaterial än mat, haha. Men det får väl duga. Jag har gjort min första hemlagade tomatsoppa med kapris och den blev faktisk riktigt bra. Har också ätit den bästa sushin någonsin en kväll jag vågade mig ut för typ en timme. Provade förresten också på något så mystiskt som Nutella Makis. Mystiskt var det om inte annat. Vågade mig också på att ge den tidigare traumatiska Indiska maten en chans till och är glad att jag gjorde det. Vid sidan om allt ätande har jag också köpt ett sött ljus, julljus att hänga upp på väggen och spanska Marie Claire bara för den fina kalendern som fanns som extra julgåva. Definitivt värt en tidning jag inte förstår. Färdigt med allmänt babblande? Nu skall jag fortsätta jobba i de några timmarna jag har kvar innan JULLOVET!!

Inga kommentarer: