måndag, december 2

Knivar, mysbelysning och internet i sängen.

Välkomna till mitt nya hem. 
Jag lyckades få tag på denna drömlägenhet via vänner och otrolig tur. Behövde någonstans att bo väldigt fort eftersom jag verkligen inte trivdes med att bo på soffor i vänners vardagsrum tillsammans med min resväska något längre än absolut måste, så skickade ett mejl åt ett brittiskt par jag hört hyr ut små lägenheter i centrum. Jag fick svar med det samma, och tack vare en avbokning stod jag bara 4 timmar senare och beundrade en härlig utsikt från min kommande balkong. Dagen efter flyttade jag in. 

Jag bor nu på tredje våningen i hotellet ovan. Ett enormt hotell med också en massa lägenheter. På andra sidan gatan finns ganska långt hela stadens nattliv, rätt så praktiskt under långa veckoslutsnätter haha.

 Jag bor i en 40m2 etta med en stor balkong med glas och fin utsikt och ett mysigt bord att sitta och dricka vin vid med vänner en torsdagskväll.

 Jag älskar de stora fönsten, ljusa färgerna, mysbelysningen och värmen som så få spanska hem kan erbjuda om vintrarna.

 Det nyrenoverade köket som känns obeskrivligt lyxigt jämfört med alla de andra jag upplevt under mitt liv. Inklusive mina minimala två kvadratmeter i Helsingfors.

 Det är roligt hur man lär sig uppskatta små grejer i vardagen på ett alldeles nytt sätt när man saknar dem ett tag. När de där självklarheterna tas ifrån en. Helfigursspegeln jag nästan vant mig att leva utan, att inte behöva sova påklädd i tre lager kläder, att vakna upp för första gången på åtta månader i ett hem där jag kan kolla facebook i sängen, att inte behöva diska den där enda kniven efter varje användning och att känna sig fullständigt trygg i sitt egna hem. Vi tar så otroligt många saker självklara som verkligen inte är det för alla.

Mitt hem.

1 kommentar:

Emzi sa...

Dude! Shit vad lyxigt! Ser ju helt underbart ut! :D