onsdag, december 4

Kyckling med getost.

Det händer inte direkt ofta att jag skulle laga mat. Och med laga mat menar jag en riktig måltid. Jag äter ofta sallader och annat litet som är lätt att fixa och jag har en väldigt konstig tendens att alltid försöka undvika att göra allt som måste värmas upp. Koka, steka, även ugn, känns av någon konstig orsak så orimligt jobbigt trots att det är så enkelt. 

Efter att jag flyttat till min nya lägenhet har jag dock blivit överraskande intresserad av att fixa min egen mat och igår tänkte jag sätta igång. Jag gick och handlade morot, broccoli, kycklingsfileér och getost och fixade ihop kokta grönsaker tillsammans med kyckling och getost och spenat och balsamvinäger. 

Jätte gott blev det trots att jag sällan handskats med getost tidigare i mitt eget kök och hade ingen aning om hur den skulle värmas. Blev stekpanna och en lite för smulten ostskiva men mums var helheten ju ändå så det kanske inte är så noga.

Inga kommentarer: