måndag, september 24

3 WEEKS

Saludo!
IMG_2229_zps8be56f972
IMG_2218_zps38ad58b22
IMG_2240_zps036d48082
Klockan är 11.17 en måndag morgon och jag sitter på ett café och väntar på att min första lektion i spanska skall börja. Det är på pricken tre veckor sedan jag anlände till min lägenhet för första gången och det känns lite sjukt att jag varit här så länge. Bara som en lite parentes. I dag har jag faktiskt stigit upp redan klockan åtta, hunnit ringa min hyresvärd om mitt väldigt motsträviga lås på ytterdörren, tagit en sväng till läkarstationen för allergisprutor och med hjälp av ett bländande leende och några ängsliga ord över min ekonomiska situation lyckats sänka en 150 euros räkning med två tredjedelar. En riktigt bra saldo för en måndagsmorgon med andra ord.

Nu skall jag i väg för att lära mig spanska och efter det blir det väl flera bländande leenden i hopp om att övertala någon att anställa mig. Önska mig lycka till, jag berättar sen hur det gick!

Inga kommentarer: