torsdag, september 27

ONE UMBRELLA, POR FAVOR

Lite om vad jag hållit på med de senaste dagarna
IMG_22532
IMG_22562
Solkusten har cirka 320 soliga dagar om året. Nu har det regnat i två dagar i streck. Och nu är det inte frågan om några små regnskurar mellan solstrålarna, utan regn, regn, regn från en jämnt grå himmel i två dygn. I september. Och enligt prognosen skall det fortsätta också i morgon. Temperaturen sjönk också från dryga +30 med nästan tio grader. Helt sjukt. Okej, det är faktiskt fortfarande över +20, jag är klädd i shorts och det skall nog bli varmare igen under veckolutet, men jag sov på natten med en filt och har för tillfället på mig en läderjacka. Det här kallas väl höst antar jag.

IMG_23222
Jag har varit på två stycken spanska-lektioner och vi har redan hunnit gå igenom alfabetet, hälsningar, siffrorna, veckodagarna, uttalet, länder och språk, bland annat. Nu håller vi på med verbböjning. Inte bara lite intensivt, men redan efter några lektioner känns det nog hemskt mycket lättare att kommunicera på spanska.

IMG_22652
Jag har skaffat en massa pysselgrejer från halpis-butikerna i närheten och blivit inspirerad av att rita, måla och fixa lite det ena och det andra. Så mycket att jag nu måste skaffa mera papper.

IMG_22622
Jag sköt upp matbutiksbesöket så länge jag bara kunde på grund av regnet i går så min lunch/middag blev kokt broccoli. Bara kokt broccoli. Men det var gott.

IMG_22792
På kvällen kunde jag ändå inte skjuta upp det längre så när det blev en liten paus i allt vatten tog jag en sväng till butiken för att sedan stå där och undra i evigheter över vad jag egentligen skulle köpa.

IMG_23242
IMG_23122
De sista bilderna är från i morse efter att jag duschat och fixat mig för att ta min dator och gå och äta frukost till mitt favorit-frukostcafé. När jag såg bilden ovan reagerade jag på hur sjukt mycket fräknar jag fått här tack vare solen. Tur att jag inte hatar dem. Jag lackade naglarna i går medan jag såg på TV och när jag sedan på reklampausen gick till butiken stötte jag i trappan på min kära, ständigt onyktra, finska granne som alltid får all eventuell hemlängtan att försvinna. Han är ändå alltid väldigt trevlig mot mig och i går berömde han i hissen min fina naglar. Intressant fokus dock för en +50-årig spurgu.

IMG_233122
Nu sitter jag alltså på mitt frukostcafé och undrar över vad den här dagen skall innehålla. Vi får se vad jag hittar på i regnet!

2 kommentarer:

Katarina sa...

ojjj fräknar oot söpö :)

Steffi sa...

ojjj ojjj ojjj ite oot