lördag, maj 25

IN MY KITCHEN - GREEK SALAD

Som någon som följt mina matbilder på bloggen säkert vet är jag galen i sallader. Kunde typ leva på bara olika typer av sallader hela mitt liv känns det som. Har en speciell kärleksrelation till feta-ost och grekisk sallad så en dag bestämde jag mig för att pyssla ihop en riktig, äkta grekisk sallad. Måste kanske påpekas att jag är fullt medveten om att maträtten kanske inte är den svåraste att tillreda och att ingen i verkligheten är i behov av ett recept på detta men blev så inspirerad av processen själv så tänkte att jag lika gärna kan dela med mig!


Du behöver
tomat
gurka
lök
paprika 
oliver
feta-ost 

olivolja
+kryddor

 Chop chop!

 Kasta in alla skurna ingredienser i ett djupt fat.

 Häll tillslut över lite olivolja och krydda enligt egen smak - jag använde basilika, salt och lite svartpeppar.

 Mums!

+ liten efterrättsbonus! 

Inga kommentarer: