onsdag, maj 22

LIFE AS I KNOW IT

Eftersom jag inte hunnit höra av mig på evigheter tänkte jag kort i bild och lite lite text nu sammanfatta vad mitt liv innehållit de senaste veckorna
Att bo med två killar är kul. Verkligen. Jag trivs jätte bra tillsammans med mina roommates - vi går på promenader, gör nostalgi tripper med gamla TVspel, har djupa diskussioner om nätterna och är överlag på ganska långt samma våglängd i vad som gäller hushåll och boende. Dessutom är de världens gulligaste, säger fina saker när allt känns jobbigt, håller en sällskap när man har tråkigt och är bara sådär allmänt härliga. 

Jobbet har känts både tungt och bra. Vi har haft roliga geek nights och häftiga emergency parties där jag arresterat folk som polis. Ibland har allt varit så jobbigt att jag funderat på att säga upp mig medan allting nästa dag igen varit hur roligt som helst. Från en mental breakdown i veckan till min första natt som top PR. En bergochdalbana helt enkelt. 

 Otroligt kallt har det varit också. Regnigt, grått och iskallt och nätterna på jobbet har ofta känts som jag varit tillbaka i höstiga Finland. Riktiga solkusten med andra ord. Sommar var är duuuu?

 Har lärt känna så otroligt mycket människor att det nästan inte känns realistiskt. Har fått många vänner att sitta på cafe och skvallra med, att käka lunch med på mysiga restauranger och gå på långa promenader med. Otroligt hur snabbt man kan lära känna människor när man träffar dem varje dag.

Kort sagt trivs jag. Bra. Väldigt bra. Men lever för tillfället fortfarande ett väldigt hektiskt liv. Jobbar sex dagar i veckan och försöker vid sidan om träffa kompisar, läsa till inträdesprov och sova nån enstaka timme här och där också. Men jag lever och har det bra, mamma och pappa! Kram!