måndag, december 16

Vita byar, solnedgångar och citrusträd.

 Jag får ibland de konstigaste ideerna vid de konstigaste tidpunkterna. Igår var en av de där konstiga dagarna och jag bestämde mig söndagskvällen till ära göra en ytterst oplanerad utfärd ensam till byn Mijas uppe i bergen för att ta en titt på den otroliga utsikten. Så bussen tog jag och upp bar det.

 Har skrivit om Mijas också tidigare över ett år tillbaka. Kan läsas här.

 Usikten är som sagt sjuk. Ibland känns det bra att få lite proportioner på världen för en stund.

Sjukt hur nära molnen man var också.

Och så fick jag den galna iden att promenera tillbaka ner till stan.

 Tog små söta vägar bland alla små söta hus och citrus träd och blombuskar och söta postlådor.

Över en massa kullar och ner för backar och med den finaste utsikten någonsin hela vägen.

 Hur fint är det inte att få bo här.

Kring 9km på 2timmar blev de. Var så fint och så skönt och en så vacker solnedgång. Rekommenderas verkligen! Var spontan - oplanerade grejer är oftast de bästa.

1 kommentar:

Emzi sa...

Otroligt fint! :D